Skip to main content

Regeludvalget

Medlemmer

Bo Aagaard

Formand
Telefon: 48 18 86 31


Erling Heidler

Udvalgsmedlem
Telefon: 48 17 00 17

Peder Jelsbak

Udvalgsmedlem
Mobil: +45 26 21 23 00


Strategi

Mål A
Optimale betingelser for spil på banen.  Prøve

Plan

  • Optimere forhold, der nedsætter ventetid på banen.
  • Optimere muligheden for at få flest mulige ud at spille.
  • Tidsbestillingssystemet lever op til medlemmernes og klubbens behov.
  • Udvikle og udvide banekontrollens opgaver.

Værdier
Vi ønsker at fastholde og tiltrække medlemmer til MGK.

Gennemførelse

  • Sikre et passende antal skilte, kæder o. lign., der gør det let at finde rundt på banen.
  • Sikre, at afstandsmarkeringer i antal og placering er optimale i forhold til spillets afvikling.
  • Tilrettelæggelse og beslutning af reglerne i tidsbestillingssystemet, så belægningen og afviklingen på banen som udgangspunkt er så jævn som muligt.
  • Oprette system til individuel bekræftelse af spilletider og print af personlige scorekort.
  • Oprette et kontrolsystem, der kan opfange og behandle (sanktioner) misbrug.

Mål B
Banekontrol, der til enhver tid er tilpasset klubbens behov.

Plan

  • Opbakning til banekontrollens arbejde.
  • Banekontrollen har de nødvendige redskaber.
  • Optimere samarbejdet med sekretariatet.

Værdier
Vi ønsker at være en klub, der sikre, at spillet på banen overholder klubbens regler for spil på banen til gavn for såvel medlemmer som gæster.

Gennemførelse

  • Fastlægge Banekontrollens opgaver og bemyndigelse.
  • Informere om Banekontrollens opgaver og bemyndigelse.
  • Fastlægge processer og samarbejdsrelationer, der sikrer opfølgning på Banekontrollens arbejde.
  • Etablere faciliteter, så Banekontrollen kan udføre de nødvendige administrative opgaver (sikres primært gennem Banekontrollens adgang til brug af turneringslederrummet).

Kommisorium

1. Udvalgets sammensætning
Regeludvalget består af op til 4 faste medlemmer.
Formanden for Regeludvalget udpeges af klubbens Bestyrelse.
Øvrige medlemmer udpeges af Bestyrelsen.

2. Målsætning
Det er udvalgets formål inden for rammerne af Klubplanen at sikre at fremme spillet på banen gennem udformning af lokalregler, gennemførelse af banekontrol, samt optimal udnyttelse af tidsbestillingssystemet.

3. Opgaver

  • Lokalregler.
  • Handicapnøgle.
  • Regler for spil på banen.
  • Tidsbestillingssystemet.
  • Banekontrol.

a. Strategiske opgaver
Udarbejdelse af enkle og klare regler til fremme for et naturligt flow på banen.

b. Daglige ledelsesopgaver
Kontinuerligt sørge for, at medlemmer er opdateret på udvalgets arbejder.
Udarbejde statistik til brug for beregning af handicapnøgle (min. årligt).
Følge udvikling i brug af tidsbestillingssystemet; antal bookinger der ikke bekræftes.
Udarbejde statistik over brug af elektroniske boldrendetider.
Følge op på problemer af teknisk og praktisk art ift. tidsbestillingssystemet.
Organisere banekontrol/-service og arrangere årligt opfølgningsmøde med kontrollanter.
Behandle situationer konstateret under banekontrol/-service.
Udarbejde og revidere lokal-regler.
Behandle klager fra medlemmer og andre vedr. spillet på banen.

c. Grænseflader til andre udvalg
I forbindelse med klagesager vil udvalget generelt udarbejde indstillinger til Bestyrelsen eller Etikudvalget, som så vil beslutte evt. sanktioner.
Udvalget vil samarbejde med Turneringsudvalget for at sikre, at scores fra turneringer indtastes af turneringsledelsen i GolfBox.
Udvalget vil ligeledes samarbejde med Turneringsudvalget om udfærdigelse af ensartede turneringsbetingelser.
Udvalget vil samarbejde med Baneudvalget om lokalregler, banemarkeringer, rating af banen mm.

4. Mødefrekvens og rapportering
Udvalget mødes min. 3 gange årligt.
Der tages referat fra møderne, som sendes til Bestyrelsen.

5. Økonomi
Aftales med Bestyrelsen.